RUMUNSKO 2018 - TRANSYLVÁNIÍ ZA HRABĚTEM DRÁKULOU - VODÁCKÝ ZÁJEZD

RUMUNSKO 2018 - TRANSYLVÁNIÍ ZA HRABĚTEM DRÁKULOU - VODÁCKÝ ZÁJEZD, Rumunsko, 26.4.2018, Bez stravy
Číslo zájezdu: 132465169

RUMUNSKO 2018 - TRANSYLVÁNIÍ ZA HRABĚTEM DRÁKULOU - VODÁCKÝ ZÁJEZD

Rumunsko

, Vlastní



RUMUNSKO 2018 - TRANSYLVÁNIÍ ZA HRABĚTEM DRÁKULOU - VODÁCKÝ ZÁJEZD

Termín:

26.4.2018 - 8.5.2018
Další termíny

Strava:

Bez stravy

Typ zájezdu:

Vodácký

Délka:

13 dní

Doprava:

autobus  -0 odjezdových míst

Cena od:

 -0 %
8 290 Kč ()


TENTO TERMÍN BYL JIŽ VYPRODÁN.

Další termín vyberete zde

Ubytování
RUMUNSKO 2018
Transylvánií za hrabětem Drákulou vodácký zájezd
26.4. - 8.5. 2018

Rumunská Transylvánie, země kontrastů. Člověkem nedotčené Karpaty až na samých hranicích s Ukrajinou. Památky evropského středověku. Civilizační pokrok ve městech. Venkov v době nejméně o století zpět. Upírská legenda o Drákulovi ...
..., ale jak to vlastně bylo s hrabětem Drákulou? Výklad historiků je jednoznačný a dohledatelný v každé encyklopedii. Otec Vlad Dracul (drak), syn Dracula (Draculea), dle jazykovědců zdrobnělina, tedy „syn draka“ nebo „mladý drak“. Ale není tento výklad slepou uličkou dlážděnou výtisky romantické báchorky Brama Stokera? Proč zůstal zcela opomenutý druhý výklad vzniku jména slavného valašského knížete? Neznamená v rumunštině slovo ula (ulea) také plavec či plavčík? Nepředběhl Drákula svou dobu o několik století? Žádný vampýr, ale nepochopený průkopník vodáckého sportu? Jak je možné tyto otázky zodpovědět? Není jedinou cestou výprava přímo do srdce drákulovské Transylvánie? Vydáte se s námi?

Termín: odjezd ve čtvrtek 26.4. 2018 odpoledne (Praha, Hradec Králové, Bratislava, ….)
návrat v úterý 08.5. 2018 večer

Doprava: autobus s vlekem (počet osob a lodí omezen)

Ubytování: převážně ve volné přírodě a na tábořištích (případné poplatky za kempy nejsou zahrnuty v ceně)

Stravování: vlastní - není zahrnuto v ceně zájezdu

Lodě: vlastní lodě, případně nafukovací lodě CK (Baraka)

Pro zájemce je možné zapůjčení nafukovací lodě z půjčovny CK – cena zápůjčky Kč 950,-/osobu tj. 1900,-/loď na zájezd. Dále je možné po dohodě zapůjčit další vodáckou výstroj a výzbroj (vesta, přilba, neopren, neoprenové botičky, bunda, …)

Cena: Kč 8.290,-
Cena zahrnuje: doprava vč. přepravy lodí, silniční poplatky, org. zajištění, zák. poj. CK, expediční triko)
Cena je kalkulována na autobusový zájezd. V případě menší skupiny = mikrobus by se cena navýšila o cca 15%.
Cena nezahrnuje kempovné, stravování, vstupy, jízdu úzkorozchodnou železnicí u řeky Vaser….

Pojištění:
Je možno v ceně Kč 34,-/osobu a den tj. 442,-/zájezd uzavřít pojištění K5S pojišťovna UNIQA = poj. léčeb. výloh, odpovědnosti a úrazu vč. pojištění storna zájezdu z důvodu nemoci nebo jiného závažného problému (dle podmínek pojišťovny) – limit plnění až 5 mil. Kč.
Případně pojištění K5 v ceně Kč 26,-/osobu a den tj. 338,-/zájezd = bez pojištění storna.
Každý s účastníků si může pojištění léčebných výloh zahrnující pojištění jízdy na divoké vodě uzavřít individuálně u jakékoliv pojišťovny. Každopádně pojištění léčeb. výloh považujeme za nutné a vyžadujeme jej u všech účastníků zájezdu.

NA PŘIHLÁŠCE PROSÍM KAŽDÝ VYPIŠTE ZŘETELNĚ ZDA POJIŠTĚNÍ CHCETE, NEBO POJIŠTĚNÍ ZŘETELNĚ ŠKRTNĚTE A BUDE ZŘEJMÉ, ŽE JEJ NECHCETE = TEDY BUDETE MÍT POJIŠTĚNÍ VLASTNÍ. Pojištění K5S – je nutné uzavřít spolu s přihláškou. Pojištění K5 jde udělat i těsně před odjezdem.

Podmínky účasti: znalost plavání bezpodmínečně nutná, odpovídající fyzická kondice. Každý z účastníků se programu zúčastňuje na vlastní nebezpečí.

Platnost pasu nebo občanského průkazu: cestujeme přes území, kde můžete cestovat na občanský průkaz nebo na pas. Doba platnosti cestovního pasu je minimálně 6 měsíců nad dobu plánovaného pobytu.

Povinné vybavení: vesta, přilba, neopren, povinné další vodácké oblečení dle Vaší úvahy.

Zájezd bude obsazován dle odevzdaných přihlášek !!!

Záloha Kč 4.000,- spolu se závaznou přihláškou.

Těšíme se na setkání s Vámi.

PROGRAM
čtvrtek 26.4. odpoledne odjezd z Prahy, Hradec Králové, Bratislava Budapešť, Miskolc 770 km
________________________________________
pátek 27.4. SAJÓ a HERNÁD cca 10 km WW 0-I. Je třeba se na tak náročnou výpravu řádně roztrénovat? Najdeme lepší místo než řeku Sajó, kde každý rok pořádají maďarští kajakářští freestylisté své mistrovství Hungarrodeo?
Pokračování cesty do Rumunska, spaní - bivak u řeky Lápus.
Satu Mare, Baia Mare, Targu Lapus 320 km
________________________________________
sobota 28.4. LÁPUS Groare – Remecioara, 39 km, WW I-II(III) jedna z (mnoha:-) nejhlubších, nejdelších a nejopuštěnějších roklí v Evropě. Však to také bude šichta na celý den.
A hned na začátku cesty nacházíme nejvýmluvnější důkaz pro naše tvrzení. Kaňonem řeky Lápus se pořádá každý rok vodácký maraton „Drákulův memoriál“. Řekněte sami, pořádali by rumunští vodáci Drákulův memoriál, kdyby jejich hrabě nebyl jedním z nich?

Spaní na konci splutí v Remecioaře. 40 + případně 40 km
________________________________________
neděle 29.4. Přejezd průsmyku Pasul Gutai, krátká procházka.
MÁRA Deseti – Giulesti, 10 km, WW II(III), rychlá úzká říčka.
IZA do WW I, dojezd z řeky Mara, případně jiný kratší úsek. O co je říčka línější, o to malebnější je její okolí, malebné vesničky, prastaré dřevěnice, vyřezávané brány, pravoslavné kostelíky - už jsme opravdu v Rumunsku!
A Drákula? Dneska nic, dneska jsme tu přece kvůli našemu šoférovi. Jak se jmenovala ta řeka?
Přejezd k řece Viseu. 100 km
________________________________________
pondělí 30.4. VISEU WW II. Řeka protéká mnoho kilometrů s obtížností
„šplouchá to“ širokým údolím oddělujícím pohoří Maramureš na severu a hory Rodna na jihu. Pro splutí vybereme šikovný úsek.
Řeka není obtížná, ale ani jednoduchá. Toto si uvědomoval i Drákula a začínal zde se svým pádlováním a sbíráním vodáckých zkušeností. Že se mu ne vždy dařilo, dokládá například místní báchorka o utopeném pádle pod vsí Petrova.
Spaní blízko nádraží, brzo ráno nám to jede! kolem vody 80 km
________________________________________
úterý 1.5. VASER Novicor – Viseu, 19 km, WW II(III), nespoutaná horská řeka teče neustálými peřejemi. Na nástupní místo se dopravíme vláčkem, už to samo o sobě bude velké dobrodružství.
Kdopak místní lesní železnici vybudoval? Nemýlíte se. Tehdy sice Drákula plánoval kolejnice dubové a koně místo lokomotivy, to ale není důležité. Podstatný je účel. Doprava dřeva? A není náhodou jednodušší dřevo plavit po řece, když ji tu máme? Ano, osvícený kníže předběhl svou dobu o několik století - měl už tehdy v hlavě představu velké raftařské základny u vísky Viseu a vlak měl sloužit právě pro dopravu raftařů a vodáků!
Nocleh vtepeřením se do lůna přírody u řeky Ruscova. 30 km
_____________________________________
středa 2.5. RUSCOVA, REPEDEA, RICA WW II-III, Ruscova a její přítoky jsou řeky bystré a peřejnaté s úseky s balvany a úžasnými kaskádami. Jsme u samých hranic s Ukrajinou – vzpomínáte na Tisu a Čeremoše v roce 2007?
Se zdejším ruským obyvatelstvem a jeho poslušností měl Drákula největší problémy. Na vodu se jim nikdy opravdu nechtělo a svoji nechuť dávali najevo tím, že se s loděmi k řece vždy pomalu loudali, čímž Drákulovi pili krev. Drákulův komorník se chtěl svému pánu zavděčit, proto přiotrávil vodu v místních studnách. Když potom se svým knížetem oblastí projížděl, viděl Drákula s radostí a zadostiučiněním, jak obyvatelé vybíhají ze svých chalup a pospíchají k nejbližší říčce. Že důvodem nebyla touha po pádlování, už hrabě netušil ... Ale pozor, voda je ve zdejších studních přiotrávená dodnes!
Večer se nablížíme k průsmyku Prislop. 120 km
________________________________________
čtvrtek 3.5. Pěšárna z průsmyku Prislop (1416 m n.m.) na vršek Vf. Gargalau (2159). A když nám navečer zbyde chvilka, splujeme Bistritu Aurie do našeho tábořiště.
Drákula byl sportovní multitalent a průkopník mnoha sportovních odvětví včetně horolezectví. Obdoba našeho Resslera Ořovského. Ale na rozdíl od českého sportovce ve středověku nemohl být pochopen. Jeho horolezecké úspěchy si připomeneme alespoň výstupem na Vf. Gargalau, na jehož vrcholu stanul první – no hádejte kdo?

Spaní u Bistrity Aurie v Gura Lalei. 20 km
________________________________________
pátek 4.5. BISTRITA AURIE, TIBAU, CARLIBABA WW I-III, čarokrásné karpatské bystřiny.
Hrabě Drákula měl tyto řeky sotva půl dne jízdy kočárem od svého sídla, což bylo na jeho dobu takříkajíc ‘za rohem‘. Staly se pro něj tedy homeruny, na které vyrážel, jakmile zapršelo nebo tál sníh. Zcela podlehl kouzlu těchto bystřin. Divíte se?

Navečer přejedeme k řece Suceava, zkusíme zase vtepeření?
40 + 150 km
________________________________________
sobota 5.5. SUCEAVA a BRODINA WW II(III), řeka Suceava se svým přítokem - příjemné svezení opět v blízkosti hranic s Ukrajinou. Rychlá plavba pro kochaly prostředím, kde se čas zastavil před sto lety. Pod ústím Brodiny laškovná peřej, balvany, tůně a tak.
O peřeji na Suceavě Drákula prohlásil, že šlo o nejtěžší vodu, jakou kdy měl pod kýlem své lodice. Tak je to zaznamenáno v knihovně kláštera Putna, který spolu s dalším klášterem Sucevita navštívíme, abychom záznam zdokumentovali.
Přejezd k řece Moldova. 120 km
________________________________________
neděle 6.5. MOLDOVA Pojorita – Vama, 22 km, WW II, klasická karpatská řeka, široká, přehledná, plná peřejí a rychlých proudů, užijí si kochalové i sportovci. A při vyšší vodě frknem i přítok Moldovita.
Místní obyvatelé, dobrosrdeční Moldavci, byli zvyklí na všelicos. Trpělivě snášeli robotu, desátky, právo první noci a další teror vrchnosti. Ale aby po nich chtěl někdo pádlovat, už bylo na poklidné vesničany příliš. Začali tedy stavět kláštery, aby nalezli zastání ve víře. Sice jim to od Drákuly nepomohlo, ale tzv. malované kláštery se zachovaly dodnes. Po splutí Moldovy navštívíme svatostánky Humor a Voronet.
Přejezd na jižní stranu Rodny. 50 + 160 km
________________________________________
pondělí 7.5. SOMESUL MARE, REBRA, SALAUTA WW II-III(IV), na závěr to nejlepší, řeky a říčky stékající na jižní stranu pohoří Rodna.
A kromě vrcholu vodáckého zde bude i zakončení našeho pátrání po vodácké minulosti hraběte Drákuly, a to důkazem korunním. Projíždět budeme vsí Piatra Fantanele, kde stával ten opravdový Drákulův hrad. Na jeho místě se dnes skví luxusní hotel „Dracula“, ale v jeho blízkosti jsou stále patrné základy původního knížecího sídla. Historikové si dodnes marně lámou hlavu, k čemu sloužila lehká poměrně velká budova obdélníkových základů. My vodáci ale víme své. Loděnice!
Přejezd do Maďarska, bivak na dunajském břehu. 100 + 500 km
________________________________________
úterý 8.5. DUNAJ z Ostřihomi do Vysegrádu, víckrát si už Dunaj nezadivočí, než zde, kde se prokusuje posledními výběžky oblouku Karpat. Čeká nás rychle tekoucí vodnatá obří řeka s lodní dopravou :-)
Z dostupných historických pramenů jsme zjistili, že zde Drákula nikdy nepádloval.
Odpoledne Hradec, navečer Praha. přejezd 600 km
celkem z a do Prahy 3300 km
________________________________________
Stravování
vlastní
Doprava
autobus

Ostatní informace:

Tento zájezd se řídí ve smyslu zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu. Tento zájezd je pojištěn pro případ úpadku cestovní kanceláře. Všechny potřebné podklady dle tohoto zákona jsou uvedeny v daných nabídkách, což je popis hotelu, kategorie, cenové podmínky atd. Tyto informace udává pořádající cestovní kancelář. Pořádání zájezdu se řídí podle všeobecných podmínek organizující cestovní kanceláře, které obdržíte od prodejce. Pořadatelem tohoto zájezdu je AJV Příbram s.r.o., IČ 27257622. V souladu se zákonem č.159/1999 Sb. a všeobecnými podmínkami vycházející z tohoto zákona a ze zákona č.89/2012 Sb. občanského zákoníku má každá cestovní kancelář možnost v případě nepředvídatelných událostí změnit podmínky pořádání zájezdu.
Termín je vyprodaný, objednávkový formulář není dostupný.

GPS souřadnice nejsou dostupné.

Žádné recenze pro tento hotel.

CK